Værdier som respekt, dialog og åbenhed præger i høj grad vores samarbejde og faglighed i Humlebien i forhold til såvel store som små.
Vi ser hele barnets hverdagsliv i et læringsperspektiv. Det betyder, at læring er meget mere end barnets udbytte af planlagte pædagogiske aktiviteter.
Vi tager afsæt i det enkelte barns behov og ressourcer, så alle børn er deltagende i fællesskabet.
Vi arbejder i øjenhøjde med børnene. Vi er opmærksomme, nærværende, og anerkendende, så der udvikles gode læringsmiljøer for børnene både i leg, rutiner og planlagte aktiviteter. Alle skal føle sig set, hørt for den man er, samt have en værdi i sig selv og i fællesskabet.
Vi har i Humlebien erfaring og særlige kompetencer specifikt indenfor småbørnspædagogikken. Det gør at fagligheden er høj, og udfordringerne bliver tilpas udviklende for børnene.
Vores dialog er præget af positive og konstruktive perspektiver, som danner grundlag for refleksion, evaluering og handling i forhold til det enkelte barns trivsel og udvikling, samt i forhold til udviklingen af den pædagogiske praksis.
Vi har et tæt og professionelt samarbejde med forældrene omkring børnenes trivsel og udvikling. Vi skal møde hinanden ligeværdigt og med gensidig respekt. Dette skal afspejle sig i det direkte arbejde med jeres børn, men også i relationen mellem jer forældre og institutionens personale, samt blandt personalet indbyrdes.
Vi ønsker en hverdag med størst mulig helhed i det enkelte barns liv. Med plads til forundring, lyst til at udforske nye områder og til at rumme muligheder for at udvikle nye venskaber.